Zajęcia z języka angielskiego

Dear parents/ Drodzy rodzice 27.03
Maluchy

Powtarzamy słownictwo o częściach ciała używając historyjki dostępnej tutaj

można też wpisać w YT: Buzz,buzz,buzz story
Dla obawiających się ,że dzieci nie wyłapią sensu: Calm down! Spokojnie! Wyłapią go odbywa się to naturalnie.

Head (hed) – głowa eyes (ajs) – oczy ears (irs) – uszy mouth (małf) – usta nose (nołs) – nos
Z użyciem powyższych słówek możemy:

– narysować je w autoportrecie lub kogoś z rodziny, oczywiście mówiąc nazwy po angielsku
– narysować własne karty obrazkowe i bawić się pokazując karty, można je zakrywać, można je schować, zachęcając aby dziecko mówiło

– zaśpiewać piosenkę My Eyes Nose Mouth Ears | Family Sing Along – Muffin Songs

https://www.youtube.com/watch?v=lVINkMH0BUA pokazując na własnej buzi

5 – latki
Zachęcam do ćwiczenia słów o zabawkach.
train (trejn) – pociąg doll (dol) – lalka yo – yo (joł – joł) ball (bol) – piłka
plane (plejn) – samolot

Nie trzeba nawet rysować czy drukować wszystkich obrazków (gdyby ktoś chciał wydrukować można je pobrać tu : https://padlet.com/agnkul/ly0l8l3rtd35 klikając w prawym górnym rogu na kropeczki i klikając „Drukuj”) bo jestem pewna ,że część zabawek mamy w domu.

W domu możemy pobawić się w szukanie zabawek w pokojach wołając ich nazwy i mówiąc kolory po angielsku a potem możemy je policzyć. Możemy poćwiczyć liczenie w tej piosence a dla dzieci to będzie przyjemność słuchania i oglądania (tematyka lekko Wielkanocna  )

Gdy już zabawki są na dywanie można je mówić raz głośno ,raz cicho, śpiewająco, w sposób jaki mówią dinozaury itp.

6 – latki
Można poćwiczyć nazwy ubrań już przerobionych na zajęciach np. otwierając szafę i szukając danych ubrań lub powiesić je na suszarce na pranie ćwicząc mówienie tych słówek . Można też mówić co mamy na sobie w dany dzień.

What are you wearing today ? (łot ar ju łering tudej) – Co nosisz na sobie dziś ?
Shoes (szuz) – buty jacket (dżaket) – kurtka trousers (trałzers) – spodnie T- shirt (ti szert) – koszulka socks (soks) – skarpety shorts (szorts) – krótkie spodenki hat (hat) – czapka

Dress (dres) – sukienka
Zachęcam do mówienia w jakich kolorach są te ubrania i do liczenia ich.
Odświeżamy liczenie w tej piosence:
„Let’s count to 20”


Stay/Spring at home –Zostań/Wiosna w domu

Drodzy rodzice!!!
Zapraszam do korzystania z materiałów pozwalających na praktykowanie j. angielskiego w tym zdalnym czasie.
LET’S START!!! Zaczynajmy! Dziś mam coś dla wszystkich czyli … :
RAINBOW
LET’S SING! Zaśpiewajmy piosenkę aby powtórzyć kolory „The Rainbow Colors Song”

Red,orange,yellow, green,blue,purple,pink
It’s a rainbow x2 The beautiful rainbow in the sky x2
Red,oryndż, jeloł Grin,blu,perpul,pink
Its e rejnboł De bjutiful rejnboł In de skaj
Czerwony,pomarańczowy,żółty, zielony,niebieski,fioletowy,różowy
To tęcza Piękna tęcza Na niebie

LET’S PLAY! Pobawmy się i tutaj możemy wymyślić masę zabaw z kolorami z naszej tęczy:

-wyciągamy kredki o tych samych kolorach i układamy w takiej samej kolejności jak w tęczy starając się mówić wszystkie kolory (możemy specjalnie się mylić aby dziecko Nas poprawiało –zwłaszcza dla starszych dzieciaków to frajda  ), możemy poprosić „Close your eyes” (klołz jor ajs) –Zamknij oczy i w tym czasie zamienić kredkę z inną tak aby dziecko przywróciło dobrą kolejność mówiąc „Open your eyes” (ołpen jor ajs)- Otwórz oczy

– trzymając kredki w ręku wstajemy (najlepiej w pomieszczeniu gdzie jest dużo kolorów) i udając ,że szukamy można mówić sam kolor „Blue” lub „I see something blue” (aj si samfing blu) –Widzę coś niebieskiego i powiedzieć dziecku aby poszukało i dotknęło ten kolor „Touch blue” (tacz blu) – Dotknij niebieskiego

-(starsze dzieci )proszę powiedzieć ,że dziecko jest nauczycielem a rodzic uczniem i będzie sprawdzał ucznia czy dobrze mówi  Rodzic: „Is it green?” (is it grin) – Czy to zielony? Dziecko : „Yes/No” (jes/noł) – Tak/ Nie

– można rozłożyć kredki na podłodze i powiedzieć dziecku aby doskoczyło do któregoś koloru „Jump to yellow” (dżamp tu jeloł) – Doskocz do żółtego

LET’S CREATE! Stwórzmy coś artystycznego ,dla tych którzy lubią rysować/malować możemy tęczę stworzyć na papierze. Można ją namalować farbami/ kredkami/ mazakami/ wylepić plasteliną. Wszystkie chwyty/sposoby dozwolone 

Zachęcam do zrobienia tęczy 3D: http://krokotak.com/2020/03/3d-rainbow/

Po zrobieniu tęczy można wymienić kolory po angielsku. Możemy dodać do niej inne rzeczy:
Clouds (klałdz) – chmury sun (san) – słońce birds (be(r)ds) – ptaki flowers (flałe(r)s) – kwiaty
Frog (frog) – żaba stork (sto(r)k) – bocian
Lub coś według swojego uznania przy okazji poznając nowe słowa (można skorzystać ze słowników)

Starsze dzieci mogą liczyć kolory przy okazji odświeżając liczby.
!!!Zaznaczam, że wymowa w nawiasach nie odpowiada w 100% tej prawdziwej, zachęcam do korzystania z jakiegokolwiek słownika internetowego w celu odsłuchania wymowy !!!

1.Karty pracy – zabawy z angielskim
https://supersimple.com/content-type/free-printables/?fbclid=IwAR0RSUCe3KbuemQRA4Hsw5NzWA8VvixoRKh3gdxP2qKeH0GgJ3ShPLvHnXI 

2. Prace plastyczne
https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/06/prace-plastyczne/?fbclid=IwAR1l0SQqw5kmiVWXAVi4iuZ6-OcvkV9mEWIaFqV8te4oLONJbaJ9E_-fhqU

3. Gry i zabawy
https://mojedziecikreatywnie.pl/2013/07/zabawa-zapakowa-logiczne-ukadanie-wzorow/
https://dziecisawazne.pl/zabawki-z-kartonow/
http://www.zainspiruj-malucha.pl/zabawa-zapalkami/
http://www.opiekun.pl/strony-dla-dzieci.php?fbclid=IwAR1U0RPNdiQp-w7gqb2pTk7jT41SimgYnYNQZf7_mWzMAdQROM2h8whiqHA
https://zabawkiprogresywne.pl/content/6-motoryka-mala-zabawy-paluszkowe  
https://teczowydom.pl/szkola-podstawowa-specjalna-i-gimnazjum-specjalne/metody-pracy/zabawy-paluszkowe/  
https://www.domowyprzedszkolak.pl/?fbclid=IwAR0a-8DJtJaSl-6VsUdztEcWJMl4On6p5wIzzgbCp_JOpiQlDyI_QoMr1HA  
https://panimonia.pl/2020/03/16/w-co-sie-bawic-w-domu-najlepsze-pomysly/?fbclid=IwAR20v5AqxLGPW9OZN-LoxuY-9mtdHpPhVnEnBk6u-PejLL3UeKVidlmFxag  
http://dziecieceinspiracje.pl/2015/06/zabawy-paluszkowe.html

4. zabawy kreatywne
http://lilylife.pl/7-sprawdzonych-pomyslow-na-kreatywne-zabawy-z-dziecmi/?fbclid=IwAR2XctEeOFxAC3Fiw7jlsp3ImeHULsuG3mkZpopbYMFoLokwKWSqU1lxAV4  
https://panimonia.pl/2018/01/23/masy-sensoryczne-plastyczne-przepisy/?fbclid=IwAR15vYuZWDTqauZ7sTF5gfmr71lEES-2G53pagSsYE2p167KjNFWRPZCShw

5. Zabawy matematyczne
https://szaloneliczby.pl/przedszkole/?fbclid=IwAR2vL6FCYEADyOLGPXA4XKq52MstX6nOEqviGcmWlT4o3_GtP8gk3ZyodHQ

6 . Ćwiczenia logopedyczne
http://www.osw.dabrowa.pl/wp-content/uploads/2018/02/Pub_cwiczlogop.pdf
https://chomikuj.pl/dosiek52/LOGOPEDIA/przykc582ady%2032c%2042c%2052c%20latki/c486wiczenia%20logopedyczne%20dla%20dzieci%20przedszkolnych%20,153287847.doc 
https://chomikuj.pl/barprus/logopedia/zabawy%20logopedyczne/LOGOPEDYCZNE%20zabawy2c%20wierszyki%20i%20c487wiczenia%20-%20Rc393c5bbNE,121899636.doc
 
https://www.arkaprzyszlosci.pl/podstawowka/images/dokumenty/lamiglowki/cwiczenia_logopedyczne_stymulujace_rozwoj_mowy_dziecka.pdf
http://www.oswdamnica.edu.pl/publikacje_dok/PROPOZYCJE_CW.pdf
http://spbolszewo.szkolna.net/pliki/plik/3-cwiczenia-wspomagajace-rozwoj-mowy-dziecka-1444497108.pdf
https://czasdzieci.pl/czytanki/dz,23-cwiczenia_logopedyczne.html
https://www.superkid.pl/cwiczenia-logopedyczne

7. Karty pracy 
https://chomikuj.pl/kagra/Przedszkole/Karty%20pracy/Karty%20pracy%20dla%204%20latka
https://www.kidipage.com/pl/karty-pracy/przedszkole/index.html?fbclid=IwAR3Uz3kngqeK5KY-3RGevtgNBQGjh3yQ0HWG5_8AVca2cgtOa3LwqKmvOMY

8. ZABAWY RUCHOWE
https://panimonia.pl/2020/03/18/zabawy-ruchowe-i-gimnastyczne-dla-przedszkolakow/?fbclid=IwAR0saIr4VgGCxvsNulIq-VkSWBwd0XiCQj7LlvZWItMe3XHKJhC_PphbpQA
https://www.naszekluski.pl/2015/02/ruchowe-zabawy-dla-dzieci-w-domu-3-4-lata/
https://czymzajacmalucha.pl/zabawy/487-zabawy-ruchowe-i-silowe-w-domu.html
https://www.e-korepetycje.net/artykuly/zabawy-ruchowe-w-domu