archiwum – Grupa starszaków

Czwartek – 26.03.2020
Temat: Jak rośnie tulipan?wykonanie ćw. 2 w KP4, s. 34


Nauka na pamięć wiersza Maciejki Mazan pt. „Pan Tulipan”

Pan Tulipan
– Drogi panie Tulipanie,
pan jest piękny niesłychanie!
– Niech pan powie, co się dzieje,
że pan z każdym dniem pięknieje?
– Tak, jak wszyscy tu w ogrodzie
w słońcu się wygrzewam co dzień,
piję deszcz i szybko rosnę,
by powitać panią Wiosnę!

  1. Analiza tekstu wiersza: Kto prowadzi rozmowę w wierszu?, O co zapytały dzieci Pana Tulipana? Czego potrzebują rośliny do wzrostu? Jakie kolory mają tulipany?
  2. Nazywanie poszczególnych części tulipana: korzeń, cebulka, łodyga, liście, kwiat.
  3. Zajęcia plastyczne – malowanie farbami tulipanów z wykorzystaniem pędzla, gąbki i plastikowych widelców.

!!!!!!!!! Praca grafomotoryczna dla dzieci idących do szkoły – szablon z literką C

27.03.2020 – piątek

Temat: Wiosenne zadania

  1. Zabawa „Co lubi wiosna?” – ćwiczenia w czytaniu. Wykonanie ćwiczenia 1 w KP4, s. 34.
  2. „Wiosenna głoskomania” – ćwiczenia syntezy słuchowej – głosowanie wyrazów związanych z wiosną np. b-o-c-i-a-n, k-w-i-a-t, k-o-n-e-w-k-a, b-r-a-t-k-i itp.
  3. Zajęcia matematyczne – utrwalenie pojęć: prawa, lewa, para
  1. zabawa połącz w pary np. dowolne elementy /dostępne w domu jak w zabawie memory/,
  2. tworzenie zbiorów – „Tyle samo”
  3. zabawa „Mniej – więcej”, dobieranie w pary np. klocków i porównywanie czego jest więcej?, mniej? , o ile więcej?, o ile mniej?
  4. Zabawa: „Prawa lewa” – np. połóż lewą rękę na głowie, dotknij prawą dłonią nosa itp.
  5. Wykonanie ćwiczeń w KP4, s. 37

!!!!!!!!! Praca grafomotoryczna dla dzieci idących do szkoły – szablon z cyfrą 2.


KOCHANI RODZICE I PRZEDSZKOLACY !!!


Zapraszamy was do realizowania kolejnych zadań w ramach Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna moc bajek” czyli Bajkowa podróż do krainy wartości i dziecięcej wyobraźni. Celem Projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym wobec osób z niepełnosprawnością. Wzięcie udziału w projekcie to zasięgnięcie do literatury dziecięcej oraz wykonanie proponowanych zadań przewidzianych na dany moduł. Zdjęcia wykonanych prac dzieci prosimy przesyłać na adres felice1@op.pl. Byśmy mogli przesłać je do organizatorów projektu w celu zaakceptowania wykonania danego zadania.
MODUŁ VI „ STRACH MA WIELKIE OCZY” – MARZEC 2020
Proponowana literatura:
„Franklin boi się ciemności” – P. Bourgeois, B. Clark https://www.youtube.com/watch?v=KTBeUhbyBZQ
Zadania do wykonania:

  1. „ Był sobie Strach” – malowanie farbami według inwencji twórczej dzieci przy nagraniu J. S. Bach „ Toccata” https://www.youtube.com/watch?v=DquxPwY91MI
  2. „ Strach ma TYLKO wielkie oczy” – teatr cieni
    MODUŁ VII „ CHCIWOŚĆ NIE POPŁACA” – KWIECIEŃ 2020
    Proponowana literatura:
    „O rybaku i złotej rybce” – J. i W. Grimm
    Zadania do wykonania:
  3. „Nasze prośby do złotej rybki” – dziecięce marzenia do spełnienia – o czym marzą dzieci
  4. „W królestwie złotej rybki” – burza mózgów, co dzieci zmieniłyby na lepsze w otaczającym ich świecie, gdyby były złotą rybką.
    W kwietniu będziemy obchodzić DZIEŃ KSIĄŻKI z tej okazji zachęcamy was do zrobienia zakładki do książki techniką dowolną. Prace umieszczamy w teczkach.
    2 kwietnia obchodzić będziemy Światowy dzień Świadomości z Autyzmem, zachęcamy do wzięcia udziału w akcji „Na niebiesko dla autyzmu” i zrobienie fotorelacji z tego dnia i przesłanie jej na adres felice1@op.pl.
    „Najpiękniej czyta mój tata i moja mama”- wspólne czytanie dzieciom to najlepsze co możemy im podarować w tym czasie. Przesyłajcie zdjęcia z odkrywania wspólnych przygód z literaturą dziecięcą.
    DOBREJ, RODZINNEJ ZABAWY

Plik do pobrania [PDF]